close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הסכם גירושין– המפתח לפרידה בלי נזקים

מערכת שורשט שבט, תשעח25/01/2018

תגיות:
פרידה היא תמיד חוויה מורכבת שטמונים בה קשיים רבים. בפרט כך הדבר כשמדובר על זוג שבא בברית הנישואין, חי יחד פרק זמן בלתי מבוטל ואולי אף הביא לעולם ילדים משותפים. על-מנת למנוע נזקים משמעותיים לשני הצדדים, ובעיקר לייתר את הצורך בהליך משפטי ממושך, יקר וכזה שמוביל גם לפגיעה רגשית משמעותית, כדאי לבצע את הפרידה בהסכמה. המלצה זו תקפה גם במקרים שבהם היחסים בין בני הזוג עלו על שרטון של ממש, ובהקשר זה כדאי להדגיש כי עו"ד מיומן ומנוסה בתחום יצליח לגבש הסכם גירושין שיבטיח לכם פרידה ללא נזקים ויכולת לצאת לדרך חדשה בראש שקט ובלב שלם.

מה כולל הסכם גירושין?
גירושין בהסכמה חוסכים לשני הצדדים זמן יקר, כסף רב ובעיקר המון עוגמת נפש. כשיש ילדים משותפים, נחסך מהם סכסוך שכדרכם של סכסוכים עלול להיות מכוער ולהציג בפניהם את שני ההורים באור לא מחמיא, וגם אם אין ילדים האינטרס המשותף של בני הזוג הוא להסדיר בהסכם את כל הסוגיות הרלוונטיות.

הסכם גירושין כולל פירוט מדוקדק של אופן חלוקת הרכוש המשותף – נדל"ן, כלי רכב, הכסף שנמצא בחשבונות הבנק, חסכונות, זכויות עסקיות ואחרות, ועוד. עוד סעיף מרכזי בהסכמים מסוג זה הוא הסדרי המשמורת על הילדים, אם ישנם כאלה. בימינו נהוגה מאוד המשמורת המשותפת, שמאפשרת לשני ההורים לקחת חלק שווה בגידול הילדים, ועוד אופציה היא בחירת הורה משמורן שיבלה עם הילד/ים את מרבית הזמן וקביעת הסדרי ראיה להורה השני. בכל מקרה יש להחליט גם מה יהיה גובה המזונות שישולמו בעבור גידול הילדים, כשבאופן טבעי הסכום מושפע גם מהסדרי המשמורת. סוגיות אחרות עשויות לכלול התייחסות לחינוך הילדים, יציאה לחופשות בחו"ל ועוד נושאים שעלולים להוביל לקונפליקטים בין ההורים שנפרדו ובכל זאת יש גם מה שמאחד אותם, הילדים המשותפים. הסכם גירושין שנוסח בעזרת עורך דין בעל ניסיון ספציפי בתחום זה ימנע את היווצרות הקונפליקטים ויסייע לכל הצדדים לחיות בנחת ותוך שיתוף פעולה לטובתם ההדדית ובפרט לטובת הילדים. על-מנת שכך יהיה מומלץ לבחור בעו"ד שאינו רק איש מקצוע מיומן אלא גם בעל יכולות פישור וגישור גבוהות.

האם הסכמי גירושין זקוקים לאישור?
כן. ניתן לאשר הסכמי גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני. באופן עקרוני מדובר בהליך פורמלי שמטרתו לוודא כי שני הצדדים מודעים למשמעות כל הסעיפים בהסכם וכי חתמו עליו מרצון ולא תחת לחץ. עוד כדאי לציין כי גם אם גובש בעזרת עורך דין הסכם גירושין אינו סוף פסוק, וכי בית המשפט רשאי לדרוש ביצוע תיקונים שונים בחוזה זה בטרם יאשר אותו. יחד עם זאת במרבית המקרים ההסכם יאושר כלשונו, ובפרט אם עומד מאחוריו עורך דין מומחה לדיני משפחה ולהלכות גירושין.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה